Lina Elvira Lundberg

FIRE !!

Kategori: Allmänt

Hej!

Er dag varit bra, elle händelserik?

Det har min, båda delarna :-)


Jag känner att jag igen börjar få koll och ordning på saker :-) och att den stress jag kännt i veckan börjar lägga sig!! Idag så började inte min första lektion förän 11.10 men jag var i skolan redan 09.30, innan det möte jag upp Rebecca på Centralen :)

Kl. 10.00 i dag gick brandlarmet på skolan och den utrymdes, vi var 10 elver som var utplacerade på olika plan och var t.ex i ett uppehållsrum eller inne på toan, omklädningsrum mm. Jga och Rebecca var på plan 3 (300) inne på toaletten som är mittemot biblioteket. Vi, 10 elever skulle inte gå ut på singnalen (brandlarmet) utan om en elev eller lärare sa åt en att skolan skulle utrymmas så skulle vi gå ut!

Ja jag och Rebecca blev "hittade" av brandmännen, det var precis utanför som det bran (rökbomb) och då var klockan c:a 10.20 så efter 20 min så hittades vi och ja vi skulle ju inte direkt varit kontaktbara, eller ens vid liv om det var på riktigt... Det var en kille på plan 5 (högst upp) som varken blev tillsagd eller hittad av brandmänen... :S

Tur att vi har övningar, för då vet alla till nästa gång hur det ska funka och gå till och jag hoppas att lärare och elever nästa övning eller på riktigt tar sig tid att kolla platser på skolan/skolor där det inte alltid är folk men kan finnas som toaletter eller uppehållsrum, trapphus mm. De kan ha på hög musik och vara koncentrerade på annat så de reagerar inte på larmet eller hör det överhuvudtaget!



Efter skolan så skulle vi träna jag, Rebecca och Vanessa men jag och Rebecca följde Daniéla till stan för att köpa en julklapp, vilket slutade med att jag och Rebecca också började leta julklappar och aldrig kom iväg till någon träning, men vi kör på det i morgon istället :D

Jag jag kom hem för en liten stund sedan, det är min tur idag att laga mat så måste kolla om allt jag behöver finns hemma eller om jag måste ta mig till affären och handla (vilket jag inte orkar) :P


Lägger upp några fler julklkapps tips ikväll och i mon :D

Puss Puss ♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här: